Což o to , nápad to je pěkný, vypadá pěkně moderně, technicky, ekologicky a hlavně ty kopce :) Takže už jen zajít do obchodu a nějaké si koupit. Ale hle ... nejenom, že ve většině kamenných obchodů tohle vůbec neznají, ale prodavači kteří to znají o tom vůbec nic neví. A tak se pátrání přesunulo na internet, kde jsem zjistil, že existuje hromada variant (různý motor, různá baterie, senzory, další vybavení) A navíc ta cena, se mi málem protočili panenky ( cca normální kolo z eshopu dle odkazu google s motorem 250W a 10Ah pouze 30 000,- czk v r.2014) Co? Co? To jako fakt 30k za kolo na baterku? To ani náhodou! Navíc jsem zjistil , že kupovat kolo s 250W je jako míchat beton kávovou lžičkou. Takže když výkon, tak pořádně! A tak jsem studoval internet dále a narazil jsem na hromadu návodů a informací o E-kolech.
Mnozí si dokonce své Elektro staví sami, nebo si dokonce předělávají svá stará kola na E-kolo.Nevypadají sice jako ty našlapaná koupená řešení, ale zase nestojí tolik peněz jdou různě upravit a mnohdy mají lepší dojezd ...
Samotné kolo je poháněno Elektromotorem, který může být umístěn na předním nebo zadním kole dle preferencí.
Nebezpečí
Elektro motorů existuje na trhu mnoho, ale běžně dostupné jsou :
Vyhláška EU dovoluje mít na kole motor max 250W a 25km/h, pokud tohle porušíte, porušujete zákon a při způsobení nehody budete trestně odpovědní.
Jakož jedna s nejdůležitějších a také nejdražších částí na E-kolu je Baterie. Existují různé typy , vol táže, kapacity a tvary.
Kolo
Samotné kolo je poháněno Elektromotorem, který může být umístěn na předním nebo zadním kole dle preferencí.
Výběr autora:Elektromotor na předním kole.
Nebezpečí
Na internetu je mnoho videí kde se kola se zadním motorem převalili, jeli po zadním kole a havarovali.
Naopak mít motor v předním kole má také riziko - vysoká rychlost a zaseknutí motoru = tvrdý pád letem přes řidítka
Naopak mít motor v předním kole má také riziko - vysoká rychlost a zaseknutí motoru = tvrdý pád letem přes řidítka
Motor
Elektro motorů existuje na trhu mnoho, ale běžně dostupné jsou :
Power | Max rychlost | Točivý moment | ||
250W / 36V | 25 km/h | 15 N.M | ||
500W / 36V | 35 km/h | 35 N.M | ||
800W / 36V | 38 km/h | 40 N.M | ||
500W / 48V | 40 km/h | 35 N.M | ||
1000W / 48V | 45 km/h | 45 N.M | ||
Výběr autora:Elektromotor 500W / 48V 40 km/h 35 N.M.
Baterie
Jakož jedna s nejdůležitějších a také nejdražších částí na E-kolu je Baterie. Existují různé typy , vol táže, kapacity a tvary.
Nejčastější jsou : Nickel Metal Hydride (NiMH) a Lithium Ion (Li-Ion)
Baterie s nabíječkou , běžně k dostání o kapacitě cca 10Ah stojí 10 000,-czk+, což je vcelku dost
Výběr autora:Baterie 48V Li-Ion .... kapacita neznámá.
Viz konstrukce vlastní baterie pro E-kolo v některém z dalších dílů
Žádné komentáře:
Okomentovat